خوزه رافائل سیلوا آپونته سفیر ونزوئلا در بازدید از نمایشگاه کارتون و کاریکاتور آمریکای لاتین گفت: ما آثاری را از کشورهای مختلف در نمایشگاه کارتون و کاریکاتور آمریکای لاتین شاهد هستیم که با یک نگاه و بدون درگیری زبان‌های مختلف می‌توان آن‌ها را درک کرد؛ یک تصویر کار هزار حرف را انجام می‌دهد.

رومینا گوادالوپه پرز سفیر بولیوی در حاشیه بازدید از نمایشگاه کارتون و کاریکاتور آمریکای لاتین گفت: رویدادهای هنری مانند این نمایشگاه باعث تقویت ارتباطات میان ایران و کشورهای آمریکای لاتین می‌شود. اساسا این نمایشگاه بر پایه دیپلماسی عمومی فرهنگی است که بر مبنای ارتباط با جوامع و اجتماعات آمریکای لاتین بنا شده است.

در اين نمايشگاه هنرمنداني چون ؛ آریستید هرناندز (ملقب به آرس)، آدان ایگلسیاس تولدو برادی رودریگوئز و رامیرو زارد، وباس از کوبا، لوییز کارلوس فرناندز، ادواردو باپتیستا تو و مارکوس دسوزا از برزیل، آرتورو کمجس از متن مکزیک، رائول فرناندو زولتا از کلمبیا و ایوان لیرا از ونزوئلا از چهره های شاخص و معتبر هنر در دنیا و آمریکای لاتین هستند که آثار آن‌ها در این نمایشگاه حضور یافته است.

قابل ذکر است این برنامه با نظارت و پژوهش پرفسور جان لنت محقق برجسته آمریکای لاتین همراه است تا مقاله این چهره مشهور  با موضوع تاریخ کارتون و کاریکاتور و کمیک در آمریکای لاتین بر عیار علمی نمایشگاه بیفزاید. در بخش تاریخی نمایشگاه با رویکرد پژوهش محور هم منتخبی از آثار ۴ چهره صاحب نام جهان از جمله مورد یلو و کینو از آرژانتین، سرخیو آراگونز از مکزیک و زیراند و از برزیل به نمایش در آمده است.

گفتنی است نمایشگاه کارتون و کاریکاتور آمریکای لاتین تا ۳ دی ماه در موزه هنرهای معاصر تهران دایر است که سفرای ونزوئلا، بولیوی و برزیل در آن حضور یافته اند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *